Kundecase: TanumStrand SPA & Resort
Vi hadde behov for å forbedre vår kommunikasjon mot kundene
TanumStrand SPA & Resort hotell utenfor Grebbestad i Sverige kom til oss med ønske om en løsning for å forbedre kommunikasjonen med gjestene på hotellet. Wayfinding, konferanse oversikt, nyheter m.m. stod på ønskelisten.
Konkret oppgave
Oppgaven fra hotelldirektør Marit Bjørnland var enkel og tydelig. Vi har behov for å forbedre kommunikasjonen med våre vanlige hotellgjester, samt våre konferansegjester. Behovet for et godt system for å planlegge og publisere konferanseprogram ved store arrangementer, tydeliggjøre hvilket firma som skal være i hvilket konferanserom ved besøk av mange firmaer, samt gi generell informasjon om hva som skjer på hotellet i dag og i tiden fremover.

Løsningen var enkel
Nettsidene til TanumStrand hotell er velfylte med god informasjon om hva man kan gjøre i og rundt hotellet, og hva som skjer av arrangementer på hotellet i tiden fremover. For å unngå dobbeltarbeid, løste vi dette ved å hente ut dataene direkte fra nettsidene. Holder de nettsidene oppdatert, er alltid skjermene oppdatert. En meget enkel og fleksibel løsning som lar oss designe innholdet fra nettsidene 100% som vi vill og selvfølgelig i tråd med hotellets brand guidelines. I tillegg kan vi også samkjøre menyer og generelle tilbud slik at man kun må oppdatere informasjonen ett sted. Effektivt og trygt.

Konferanseprogram
Under større konferanser hvor ett selskap har booket hele konferansesenteret, har vi satt opp en løsning der de kan legge inn hele programmet for seminaret. Alle tidspunkter, steder, temaer og informasjon vises på ønskede skjermer automatisk styrt etter tidspunktet. Når en aktivitet er over, forsvinner den automatisk fra skjermene. Løsningen styres enkelt fra systemet gjennom en spesiallaget database.
Eksempel på konferanse for større selskaper hvor programmet vise frem på skjermene.
Eksempel på wayfinding ved mange mindre konferanser på samme dag.
Eksempel på aktivitetsinformasjon som hetes fra nettsiden eller lages i publiseringsverktøyet.
Møteromsoversikt
Når konferansegjestene ankommer hotellet har også satt opp en smart løsning som guider gjestene til riktig møterom. Tydelig firmanavn, informasjon, tidsrom og møterom med retningspil vises på skjermen så lenge selskapet har det aktuelle møterommet. I første omgang ble denne prosessen laget i en egen database i publiseringsløsningen, men de ønsker på sikt og integrere direkte mot hotellets konferansebookingløsning for å automatisere hele prosessen.

Andre funksjoner
Leveransen inneholder også en rekke andre spesialproduserte maler for bl.a. informasjon, bilder, filmer, PowerPoint m.m. Felles for alt innhold som publiseres på hotellet informasjons skjermer er at alt vises med riktige farger, fonter og generell profil. Malene sikrer at det aldri publiseres innhold som avviker fra brand guidelines.

Skjermer leveranse
Siden d:Signage også er leverandør av flere typer informasjons skjerm, innehold leveransen også selve skjermene (hardware). Standard public display skjermer fra Samsung, samt en spesial skjerm fra XPO Screens i Nederland ble levert. Den frittstående skjermen i resepsjons området er en unik løsning som fremhever og ivaretar interiøret på en elegant måte. Les mer om XPO Screens her.

samsung
Be om pris eller et uforpliktende møte/demo
Vi stiller gjerne opp på en uforpliktende demonstrasjon hos deg – eller via Google Meet. Fyll ut skjema nedenfor eller ring oss på telefon 941 62 180, så tar vi kontakt for nærmere avtale.