Hvorfor vise SharePoint innhold på dine infoskjermer?

Hvorfor vise SharePoint innhold på dine infoskjermer?

Sharepoint og digital signage

Microsoft SharePoint er en kraftfull dokument- og innholdsplatform fra Microsoft som mange bruker som bedriftens intranett. Ved å dele innholdet fra SharePoint på bedriftens infoskjermer automatisk, gir du budskapet større fokus og en større rolle.

Ved å vise SharePoint nyheter, nyhetsmeldinger, filer og lister på infoskjermer i bedriften, utnytter du plattformens potensiale til å inkludere, skape en større data-drevet arbeidskultur og ikke minst forbedre de ansattes arbeidsflyt og kunnskap.

Hva er Microsoft SharePoint?
SharePoint er en web-basert samarbeidsplattform som integreres med Microsoft Office." Et kjent verktøy som bedrifter kan få tilgang til ved å abonnere enten på Microsoft Office 365 Enterprise eller SharePoint Online. SharePoint lar deg opprette nettsteder for å dele og administrere dokumenter, oppgaver, kalendere og annen informasjon internt i organisasjonen.

Hvordan fungerer Sharepoint?
Du kan bygge to typer nettsteder – enten et kommunikasjonsnettsted for å tjene som en bredere nyhets- og informasjonsdelingsplattform, eller et Teams-nettsted for å administrere samarbeidet og arbeidsflytene til mindre grupper og avdelinger.

Enten den er designet for å stå alene, eller som en del av en multi-site Hub, kommer hvert nettsted alltid med sitt eget dokumentbibliotek, notatbøker, sikkerhet og design.
Uansett hvilken type nettsted du bestemmer deg for å lage, vil det sannsynligvis være intuitivt for de fleste ansatte å bruke og administrere, og integreres sømløst med populære Office 365-applikasjoner, som Word, PowerPoint og Excel.
Men plattformen kommer ikke uten sine utfordringer, og krever at alle i organisasjonen sjekker de siste SharePoint-oppdateringene på deres bærbare datamaskiner, PC-er og mobiltelefoner. Det er ikke lett å sikre i et travelt kontormiljø, fylt med distraksjoner, og hvor alle har mye å gjøre.

Digital signage (infoskjerm)
Ved å dele informasjon fra SharePoint, rett til bedriftens infoskjermer på arbeidsplassen, kan du imidlertid gi alle SharePoint-nyhetene og oppdateringene fremtredende synlighet i alle bedriftens avdelinger. Riktig informasjon på riktig sted, til riktig tid.

Digital signage for alle på arbeidsplassen
d:Signage er integrert med SharePoint, slik at du sømløst kan levere SharePoint innhold til alle dine informasjonsskjermer på en trygg måte. Ved hjelp av et kompatibelt CMS kan du også planlegge at SharePoint-oppdateringer skal vises til bestemte tider og datoer, enten som fullskjerminnhold eller som en del av skjermen.

Beskytt bedriftsdata
For å beskytte bedriftsdataene dine trenger du en digital skiltingløsning som gjør at du kan hente data fra SharePoint på en sikker måte. d:Signage bruker Microsoft egen Azure App for å integrere mot SharePoint og andre Microsoft tjenester. Det sikrer at dataene ikke kommer på avveie og dere som kunde kan selv gi nødvendige tilganger gjennom Azure App. Les hvordan sette opp SharePoint app i Azure.

SharePoint nyheter
Sammen med SharePoint nyheter kan bedriftens infoskjermer bidra til forbedre kommunikasjonen mellom de ulike avdelinger og nivåer. Velg hvilken side fra SharePoint du ønsker å vise nyheter fra, hvor mange eller en spesifik nyhet. Løsningen sikrer at alle ansatte får de siste nyhetene fra en eller flere Sharepoint sider direkte på infoskjermene i kantina, kontoret, ved kaffemaskinen o.l. 
cermaq referansebilde
Eksempel på hvordan forskjellige innholdsfeed kan vises på skjermen. Her er det hentet data fra PowerBI, SharePoint News, stilling ledig fra egne nettsider, Yr (skreddersydd visning), Nasdaq og Intagram). Alle kilder oppdateres automatisk i bestemte frekvenser.

Du kan bruke nyhetsnettdelen på SharePoint-siden eller -nettstedet for å lage iøynefallende, rikt formaterte nyhetsinnlegg om alt fra organisasjonsoppdateringer og nyansatte til større oppdrag og selskapets verdier.

Å publisere de siste nyhetsinnleggene dine på digitale skiltskjermer maksimerer rekkevidden og virkningen, fordyper ansatte i oppdateringene på skjermen og får dem tettere på selskapets ledelse. Kan også vise QR kode for å lese hele nyheten, da det normalt ikke er plass til hele nyheten på en infoskjerm.

SharePoint filer
Kraften til SharePoint og infoskjerm kombinert kan ha en direkte innvirkning på bunnlinjen. Bare ved å få tilgang til og publisere selskapets rapporter som vanligvis er låst bak passordbeskyttede dokumenter, kan du begynne å bygge en bedre datadrevet kultur, der ansatte tar smartere, mer dokumenterte beslutninger.

d:Signage SharePoint filsystem lar deg velge hvilken SharePoint side du ønsker å hente dokumenter fra, og hvilke dokumenter du vil vise til gitte tider. Plattformen kan vise filmer, pdf, powerpoint, word, excel og de fleste bildeformater. Vi kan også transformere faste excel dokumenter til flotte grafiske fremstillinger på skjermene.

mantena referansebilde3b

mantena referansebilde2
Eksemplene er hentet ut av et xlsx ark via SharePoint files. Innholdet i excel filen er grafisk endret i løsningen slik at den fremstår intuitivt og forstålig. 

Fordelene med SharePoint er ubestridelige. Men når du bruker plattformen i samhandling med infoskjermer i bedriften, kan du utnytte løsningen på en mer effektiv, engasjerende og skalerbar måte.

Be om pris eller et uforpliktende møte/demo
Vi stiller gjerne opp på en uforpliktende demonstrasjon hos deg – eller via Google Meet. Fyll ut skjema nedenfor eller ring oss på telefon 941 62 180, så tar vi kontakt for nærmere avtale.