Bedre kommunikasjonsflyt med digital signage (infoskjermer)
Mange virksomheter sliter med at ansatte ikke får med seg viktige beskjeder på intranett eller gjennom andre interne kanaler. Med digital signage løses dette enkelt gjennom direkte formidling på skjermer der ansatte ferdes og jobber til daglig.
Digital signage styrker ditt brand og forbedrer den interne kulturen i virksomheten gjennom formidling av engasjerende og nyttig informasjon om eventer, nyheter, lanseringer, målsettinger, resultater, suksesshistorier og informasjon om helse, miljø og sikkerhet. Med digital signage kan du vise live data fra f.eks. salg, antall besøkende på dine nettsider, ventetid på telefon/support, innhold fra sosiale medier, nyhetsfeeder fra hele verden og lokal værmelding. Dagens moderne forretningsvirksomheter forstår viktigheten av å skape engasjement og fornøyde og glade medarbeidere. Ved bruk av denne teknologien kan virksomheter markedsføre selskapet, merkevaren, produktene, målene, strategiene, visjonen og viktige beskjeder direkte til alle sine ansatte.
Her er noen flere eksempler på innhold på infoskjermer som engasjerer og gir verdi for ansatte, kunder og besøkende:
- Kommende hendelser
- Salgsmål og resultater
- Rapporter fra Google og Microsoft 365
- Supportstatistikk
- Wayfinding
- Værmelding
- Promotere event, bilder, lokale nyheter og været
- Produktinformasjon og lanseringer
- Kunnskap og opplæring
- Melde viktige varslinger og sikkerhetsregler
- Visjon, misjon og etiske retningslinjer
- Rutetider fra NSB, Ruter og Avinor
- Videovisning fra Vimeo og Youtube
- Branding
Styrket samhold
Når man har satt sammen de ulike informasjonskildene man ønsker å benytte seg av så har man skapt sin egen TV-kanal. Ikke bare med viktig informasjon, tall, statistikker og mål, men også personlige meldinger om bursdager, events, nyansatte og andre beskjeder som knytter de ansatte og virksomheten bedre sammen.